გაკვეთილის გეგმა N 5
გაკვეთილის გეგმა:
მასწავლებლის სახელი: ანა მურაჩაშვილი;
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა;
სწავლების საფეხური: დაწყებითი, V კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 7
გაკვეთილის თემა: ვაჟა-ფშაველას,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“
გაკვეთილის მოდელი:ინტეგრირებული (სამოდელო გაკვეთილისთვის)
ინტეგრირებული საგნები: ბუნება,ხელოვნება;
სასწავლო მასალა და რესურსები:სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეული,კალამი,კომპიუტერი,თაბახები,მარკერები,სპეციალურად მომზადებული ბარათები აქტივობებით ,მაგნიტური დაფა,
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმები:მასწავლებელი მუშაობს მთელ კლასთან,მოსწავლეები მუშაობენ ინდივიდუალურად და წყვილებში.
გაკვეთილის მიზანი:1.ნაწარმოების შეჯამება , გააზრება-გაანალიზების უნარის განვითარება;
2. სხვადასხვა საგნიდან მიღებული ცოდნის ერთმანეთთან დაკავშირებისა და გადმოცემის უნარის ჩამოყალიბება;
3. თამშრომლობისა და პრეზინტაციის უნარის განმტკიცება;
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტთან შესაბამისობა:ქართული ენა და ლიტერატურა:
მიმართულება:
| ||
ზეპირმეტყველება
|
კითხვა
|
წერა
|
ქართ. V. 1. მოსწავლეს აქვს ასაკის შესაფერისი სირთუ-ლის ტექსტების მოსმენისა და ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი.
ქართ. V. 2. მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფური და ინდივიდუალური საკომუნიკაციო ამოცანების განხორციელება.
ქართ. V. 4. მოსწავლეს აქვს ლიტერატურული ნაწარმოების ესთეტიკური შეფასების საწყისი უნარი.
ქართ. V. 5. მოსწავლეს შეუძლია სადისკუსიო სტრატეგიების ამოცნობა და გამოყენება.
|
ქართ. V. 6. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის საწყისი უნარ-ჩვევები.
ქართ. V. 8. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ტექსტების წაკითხვა და ადეკვატურად გაგება-გაანალიზება.
ქართ. V. 9.მოსწავლეს აქვს წაკითხული მხატვრული ტექსტის ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი.
|
ქართ. V. 13.მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა სახისტექსტების დამოუკიდებ-ლად შექმნა.
ქართ. V. 14.მოსწავლეს შე-უძლია წერითი დავალების ამოცანის განსაზღვრა და ფუნქციური სტილის არჩევა.
ქართ. V. 15. მოსწავლეს შე-უძლია გრამატიკული წესე-ბის მართებულად გამოყე-ნება და მართლწერის ნორმების დაცვა.
|
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტთან შესაბამისობა:ბუნებისმეტყველება
ადამიანი და გარემო
|
ბუნ.V.11.მოსწავლე ს შეუძლია გარემოსდაცვითი ღონისძიებების მნიშვნელობის დასაბუთება და მათში აქტიური მონაწილეობის მიღება.
|
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტთან შესაბამისობა:სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება
|
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
|
ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
|
ს.გ.V.1. მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულადგამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ელემენტები და პრინციპებინამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.V.3.მოსწავლე აკვირდება გარემოში საგნებს, ობიექტებს, მოვლენებს, მათ შორის არსებულ კავშირებს და შეუძლია მათი ასახვანამუშევარში.
|
ს.გ.V.7. მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოსინდივიდუალურიდა ჯგუფურინამუშევრები დამიღებული ცოდნის საფუძველზეიმსჯელოს მხატვრული ნაწარმოების შესახებ.
ს.გ.V.8. მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომხელოვნება არისთვითგამოხატვისდაკომუნიკაციის საშუალება.
|
ს.გ.V.10 .მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშებიისტორიულ, რელიგიურ და სოციალურ კონტექსტთან.
ს.გ.V.11.მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების შინაარსიისტორიასთან და კულტურასთან.
ს.გ.V.13 .მოსწავლეაცნობიერებს, რა როლს ასრულებს ხელოვნება საზოგადოების ცხოვრებაში.
|
გაკვეთილის მსვლელობა:
N
|
აქტივობის აღწერა
|
მასწავლებლის აქტივობა
|
მოსწავლის აქტივობა
|
აქტივობის მიზანი
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
შეფასება
|
დრო (წთ)
|
მისაღწევი შედეგი
|
1
|
მისალმება.
თემისა და მიზნის წარმოდგენა.
შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.ქცევის წესების შეხსენება
|
მასწავლებლის განმარტება
|
მოსწავლეები ისმენენ და იხსენებენ ქცევის წესებს
|
კლასის მობილიზება
|
მთელი კლასი
|
კლასში ქცევის წესები.
შეფასების რუბრიკა
|
განმავითარებელი
|
2 წთ
|
ყურადღებით მოისმინეს და შეასრულეს მითითებები
|
2
|
გონებრივი იერიში : აუდიო-ვიდეო ჩანაწერის ჩვენება- ,,ბორჯომ-ხარაგაულის ეროვნული პარკის ველური ბუნება“
|
აძლევს მითითებას,თვალი ადევნონ ვიდეოს,რათა უკეთ აღიქვან ბუნების სილამაზე და
შემდეგში დააკავშირონ გაკვეთილის მთავარ თემატიკასთან
|
მოსწავლეები ყურადღებით უყურებენ ვიდეოს
|
მოსწავლეთა მობილიზება და გაკვეთილის მსვლელობაში აქტიურად ჩართვა
|
მთელი კლასი
|
კომპიუტერი,აუდიო მასალა
|
განმავითარებელი,სიტყვიერი კომენტარი
|
4 წთ
|
ყურადღებით მოუსმინეს აუდიო მასალას
|
3
|
კავშირი ბუნებისმცოდნეობასთან.
მოსწავლეები პასუხობენ შეკითხვებს:1) რა არის ნაკრძალი,
2)რატომ არის ნაკრძალები საჭირო;
3)საქართველოში არსებული რომელი ნაკლძალები იცით?;
4)რომელი ცხოველების იშვიათი სახეობებია გადაშენების პირას?;
5.საქართველოს რომელ კუთხეში არის უფრო მეტად შველი?;
6.რა არის ბრაკონიერობა?
7.როგორ უნდა დავიცვათ ბუნება?
|
მასწავლებელი მოსწავლეებს უსვამს შეკითხვებს ბუნებისმცოდნეობიდან და უკავშირებს ნაწარმოებს
|
მოსწავლეები გამოთქვამენ თავიანთ მოსაზრებას და პასუხობენ მასწავლებლის მიერ დასმულ შეკითხვებს
|
სხვადასხვა საგანთა დაკავშირება და ცოდნის გარმავება
სააზროვნო უნარების,შესაბამისი კითხვის დასმის უნარის განვითარება
|
მთელი კლასი ინდივიადუალურად პასუხობს შეკითხვებს
|
სამუშაო რვეულები
|
განმავითარებელი,სიტყვიერი კომენთარი
|
5 წთ
|
მოსწავლეებმა წინარე ცოდნის გადმოცემა ბუნებათმცოდნეობიდან.. აღმოაჩინეს საგანთშორისი კავშირი
|
4
|
1.მოსწავლეები ინდივიდუალურად იწყებენ სქემის,,,მოთხრობის ელემენტების გამთლიანება’’,შევსებას;
2.მოთხრობიდანმიღებული შთაბეჭდილებით შექმნილი ნახატების პრეზენტაცია თავების მიხედვით,პარალელურად ავსებენსქემას ,,მოთხრობის ელემენტების გამთლიანება’’ მოვლენების მიხედვით
3. სქემის,,მოთხრობის ელემენტების გამთლიანება’’ პრეზენტაცია
|
მასწავლებელი ურიგებს მოსწავლეებს წინასწარ გამზადებულ ფურცლებს,შემდეგ სთხოვს მოსწავლეებს პრეზენტაციის სახით წარმოადგინონ ნახატი,რომელიც შექმნეს სიუჟეტების სახით მოთხრობიდან,პარალელურად კი შეავსონ ფურცლებზე ნაწარმოების გეგმა თავების მიხედვით თანმიმდევრულად.
|
მოსწავლეები ასრულებენ მითითბულ დავალებას,წარმოადგენენ თავიანთ ნახატებს და ადგენენ გეგმას.
|
მოსმენის კულტურისა და გადმოცემული ამბის აღქმის უნარის გამომუშავება,დაკავშირება სხვა საგანთან
ინფორმაციის აღქმის,ინტერპრეტაციისა და ფანტაზიის უნარის განვითარება
|
მთელი კლასი
|
თაბახები,ნახატები
|
განმსაზღვრელი
|
25 წთ
|
მოსწავლეებმა მოაწყვეს საკუთარი ნახა-ტების პრეზენტაცია და პარალელურად საუბრეს ნაწარმოების საკვანძო საკითხებზე ნახა-ტების მიხედვით,გადმოსცეს თა-ვიანთი შტაბეჭდილება.
|
5
|
სქემა ,,პერსონაჟის (ადამიანი)დადებითი და უარყოფითი თვისებების ‘’ შევსება (მოთხრობის მიხედვით.ნაწარმოებში არსებული პრობლემების შეჯამება
|
მასწავლებელი შესავსებად ურიგებს თაბახებს,სთხოვს დაახასიათონ ადამიანი
|
მოსწავლეები ავსებენ შესაბამის ფურცლებს,რომლის მეშვეობითაც გამოკვეთენ მთავარ ადამიანის დამახასიათებელი დადებითი და უარყოფითი თვისებები,
|
მთავარი პერსონაჟის ხასიათის წარმოჩენა შეპირისპირების საშუალებით
|
მთელი კლასი,მუშაობა წყვილებში
|
სპეციალურად მომზადებული თაბახები,კალამი,სახელმძღვანელო
|
განმავითარებელი
|
5 -7 წთ
|
მოსწავლეებმა შეავსეს მიცემუ-ლი ფურ-ცლები,გამოკვეთეს ადა-მიანის დადებითი და უარყოფითი თვი-სებები,შეაჯამეს ნაწარმოებში არსე-ბული პრო-ბლემები
|
6
|
საშინაო დავალება: მოთხრობის მიხედვით ,.დასაწერი თავისუფალი თემა:ადამიანი და ბუნება(ტექსტიდან გამომდინარე
|
მასწავლებელი დაფაზე უწერს დავალებას და აძლევს სითყვიერ განმარტებას
|
მოსწავლეები ინიშნავენ რვეულებშ საშინაო დავალებას
|
ცოდნის გაღრმავება -განმტკიცება
|
მთელი კლასი
|
სამუშაო რვეულები,კალამი
|
განმავითარებელი
|
1 წთ
|
მოსწავლეებმა ჩაინიშნეს საში-ნაო დავა-ლება,რათაგაიღრმავონ და განიმტკიცონ ცოდნა
|
7
|
განმსაზღვრელი შეფასება
|
მასწავლებელი ინდივიდუალურად უწერს ნიშნებს მოსწავლეებს
|
1 წთ
|
მოსწავლეებმა გაითავისეს დაშ-ვებული შეცდომები და დასახეს გამოსწორების გზები
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:·
შესწავლილი მასალის(ვაჟა-ფშაველას ,,შვლის ნუკრის ნაამბობი“)გაანალიზება-შესწავლა-განმტკიცება, მწერლის განცდებისა და ემოციის გაზიარება, ბუნების მოფრთხილება, თვითშეგნების ამაღლება,ნაწარმოების მიხედვით, შთაბეჭდილებით შექმნილი ნახატების პრეზენტაცია თავების მიხედვით,გრძნობების და იდეებისასახვა ნამუშევარში.გარემოსდაცვითი ღონისძიებების მნიშვნელობის დასაბუთება.
შეფასების რუბრიკები
დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
|
1
|
დავალება სრულყოფილია
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
მსჯელობის შეფასების რუბრიკა
სასწავლო უნარები
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
თემისა და პრობლემის განსაზღვრა
|
ვერ საზღვრავს კონკრეტულ თემატიკას და პრობლემას
|
დახმარების საშუალებით შეუძლია რამდენადმე მიუახლოვდეს სამიზნე თემას
|
არასრულფასოვნად აყალიბებს თემატიკასა და პრობლემას
|
საზღვრავს მიზანს, მსჯელობს პრობლემაზე, მოჰყავს არგუმენტები
|
ანალოგიებისა და ლიტერატურული პარალელების განსაზღვრა
|
არ შეუძლია ანალოგიებისა და ლიტერატუტული პარალელების ამოცნობა
|
დახმარების შედეგად ამოიცნობს
ლიტ.პარალელებს
|
შეუძლია დამოუკიდებლად განსაზღვროს ანალოგიური თემები და იდეები, მოჰყავს მაგალითები
|
მასალა კარგად აქვს მომზადებული, შეუძლია მაგალითებისა და ლიტერატურული პარალელების შესახებ მსჯელობა და სათანადო დასკვნების გამოტანა
|
ტექსტის მხატვრული გააზრებ
|
არ იცნობს ტროპის სახეობებს, ვერ არკვევს ლიტ-ის მხატვრულ ფუნქციას
|
მითითების მიხედვით ცდილობს, ამოიცნოს რომელიმე მხატვრული სახე, შეუძლია პეიზაჟისა და ეპითეტის ამოცნობა
|
შეუძლია ძირითად მხატვრულ საშუალებათა იდენტიფიცირება
|
მსჯელობს ტროპის სახეობათა თავისებურებაზე,
არკვევს მათ მხატვრულ ფუნქციას
|
პრეზენტაცია
|
თემას ვერ წარმოადგენს ნათლად და გასაგებად, კითხვებზე ვერ პასუხობს ადეკვატურად
|
ინფორმაციას ფლობს, მაგრამ უჭირს მისი დალაგება, ლოგიკურად გადმოცემა
|
შეუძლია გეგმის მიხედვით წარმოადგინოს საპრეზენტაციო საკითხი, ვერ იცავს დროის ლიმიტს.
|
შესავალი საინტერესოა,ავლენს შემოქმედებით უნარს, დაცულია ლოგიკური ჯაჭვი, გამართულია ტემბრი, იცავს დროის ლიმიტი
|
წინად.კონსტრუირება
|
არ შეუძლია წინადადების მიზნობრივად კონსტრუირება, უჭირს სათქმელის გადმოცემა
|
აგებს მარტივ კონსტრუქციებს, მაგრამ უშვებს სინტაქსურ და სტილურ შეცდომებს
|
ფლობს სინტაქსური სინონიმიკის ელემენტებს, სტილი გამართულია
|
შესაბამისად იყენებს წინადადების ტიპებს შინაარსისა და აგებულების მიხედვით, არჩევს თემის შესაბამის სტილს, გააჩნია ორიგინალური თხრობისა და მეტყველების მანერა
|
ისტ-ის მიზნობრივი გამოყენება
|
არ ფლობს კომპიუტერზე მუშაობის ძირითად პრინციპებს
|
დახმარებით შეუძლია მითითების მიხედვით შესაბამისი პროგრამის გამოყენება
|
იცის საოფისე პროგრამები, შეუძლია მათი დანიშნულებისამებრ გამოყენება დავალების შესრულებისას
|
სრულყოფილად ფლობს ისტ-ის გამოყენების ტექნიკას, შეუძლია შექმნას სასწავლო და დამხმარე მასალები
|
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
ქულები და კრიტერიუმები
|
9-10
|
7-8
|
4-5-6
|
3-2-1
|
აქტიური მონაწილეობა
|
ყოველთვის მონაწილეობს და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
|
ყოველთვის მონაწილეობს
|
ხშირად მონაწილეობს
|
იშვიათად ან საერთოდ არ მონაწილეობს
|
გამართული და სწორი მეტყველება
|
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
|
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
|
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
|
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
|
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
|
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
|
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
|
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
|
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
|
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
|
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას
|
1
|
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
2
|
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
|
2
|
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
იყენებს თვალსაჩინოებას
|
1
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
|
3
|
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
|
3
|
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
|
4
|
დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
|
1
|
დავალება სრულყოფილია
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
|
2
|
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
|
3
|
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
|
3
|
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
|
4
|
წყვილებში მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ორივე წევრი ჩართულია
|
1
|
წყვილი უსმენე ერთმანეთს
|
2
|
თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
|
2
|
წყვილი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
წყვილი პასუხობს შეკითხვებს
|
2
|
წყვილი იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
ხელმოწერა: ანა მურაჩაშვილი
თარიღი: 06.06.2018.
No comments:
Post a Comment